Cestovní agentura

Vše kolem affiliate marketingu. Postupně se toto téma bude štěpit na menší s narůstajícím počtem vláken.
Odpovědět
LukasP
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 12. led 2012 22:53:30
Kontaktovat uživatele:

Cestovní agentura

Příspěvek od LukasP »

Nemáte někdo zkušenosti s provozování cestovní agentury? Jak to funguje, jaké jsou provize za prodaný zájezd, co je k tomu potřeba apod.

- Co je například potřeba k vytvoření takových webů jako je invia.cz, travel.cz, nacesty.cz - oba pouze přeprodávají zájezdy cestovních kanceláří...

Našel jsem nějaký systém http://www.cestovnisystem.cz/ na kterém jede hodně webů.

Pokud nechcete psát veřejně klidně PM jinak uvítám jakoukoliv informaci či kontakt
O affiliate a online podnikání píšu čas od času na svém blogu TipInternet.cz
Uživatelský avatar
freez
Příspěvky: 95
Registrován: pát 27. led 2012 20:05:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní agentura

Příspěvek od freez »

Vyzkoušel jsem jich několik, a mohu říct že CeSys je z nich nejlepší. Na rovinu říkám že je s provozem daleko, ale daleko víc práce než třeba s affilem, ale provize jsou od 6 do 12 procent. Na provoz agentury, je třeba jeden člověk na full time, protože jinak se to stihnout nedá, agenda a práce s klientem zabere hodně času a výsledek je mnohdy nejistý, věnuješ někomu tři hodiny, vypracuješ několik variant, nabídek, uděláš rezervace a pak paní řekne "ten bazén je moc malej, ten pokoj je moc na jih, nemají výtah (pokoj v druhém patře), atd atd. No a pak zase rušíš rezervace,a jedeme dál. Je toho hrozně moc, to by bylo tak na večer u pivka :-D Vydělat se dá, ale není to jednoduché, pkud bys měl možnost mít k tomu kamennou provozovnu ve větším městě se solidním nájmem, pak je to mnohem lepší. Spousta CK nabízí vlastní XML exporty, je ale problém to sladit, proto je třeba CeSys ve verzi Frame dobrá volba, cena i s nasazením systému při platbě na rok byla někde kolem 14 tisíc, což se dá a můžeš si to dán na kolik webů chceš, pokud máš víc webů je to dobrej poměr cena a výkon, ale musíš se připravit na to, že zvláště v před sezoně je to docela záhul, navíc toho za Ck poměrně hodně děláš a hlídáš. Je sice pěkné že pak máš ze zájezdu za 40 tisíc, třeba 4tisíce, ale už máš náklady, navíc na jednoho klienta který to koupí, budeš obskakovat tak 10 lidí, ale je to dobrá zkušenost, mě osobně to dalo hodně a za nějakou dobu tímto směrem zase půjdu, agentura dnes funguje trochu jinak, abych měl víc času na affil, ale já nikam nespěchám :-) Jak říkám, je toho hodně co bych k tomu mohl napsat, tak klidně napiš pře formulář co mám na blogu, a dáme řeč.
LukasP
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 12. led 2012 22:53:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní agentura

Příspěvek od LukasP »

Ty provize jsou právě lákavé (je rozdíl mít ze zájezdu 700 Kč nebo 5 000Kč) a taky mě láká možnost tvořit určitý brand, což u affilu jako takového nelze, pač zákazník stejně vždycky skončí u někoho jiného. Zajímal by mě proces takové objednávky? Tzn. co jsem tak nějak pročítal, klient si objedná zájezd u cestovní agentury, ta následně přijme peníze, zašle smlouvy a přes rezervační systém objedná zájezd u dané cestovní kanceláře? Kdo potom vyplácí provize? Jednotlivé CK? Musí být uzavřené nějaké smlouvy s jednotlivými CK nebo to poskytuje právě třeba takový Cesys?

Asi se do toho pouštět nebudu, pač to vypadá na víc práce než jsem doufal, jen mě zarazil počet agentur, který u nás jsou, což zase svědčí o tom, že to nemusí být až tak složité. Asi zůstanu u affilu, bez starostí ikdyž nejspíše s menšími zisky než bych měl u agentury.

Mrknu ještě na to, kdyžtak se ozvu a můžeme pokecat
O affiliate a online podnikání píšu čas od času na svém blogu TipInternet.cz
Uživatelský avatar
ambiente
Příspěvky: 18
Registrován: sob 11. úno 2012 16:12:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní agentura

Příspěvek od ambiente »

to LukasP: proč bys nemohl tvořit brand u affilu? Máš kvalitní stránku, na které doporučuješ služby/zájezdy takže svým způsobem můžeš ten brand vytvářet. Pokud u tebe zákazník našel skvělé informace, jistě se příště vrátí až pojede na dovolenou místo do Chorvatska do Řecka. Jak někdo na blogu nedávno zmiňoval, zkus si vytvořit mailinglist a návštěvníky udržovat ve střehu občasným infomailem, kde upozorníš třeba na probíhající akce cestovky (ne SPAMem).

Jako hlavní nevýhodu té agentury bych viděl to, že to chce jinou firmu (ideálně s.r.o.) na provoz. Představ si, jak se ti zvedne obrat/výdaje, takže můžeš zapomenout na paušál u OSVČ.
LukasP
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 12. led 2012 22:53:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní agentura

Příspěvek od LukasP »

ambiente píše:to LukasP: proč bys nemohl tvořit brand u affilu? Máš kvalitní stránku, na které doporučuješ služby/zájezdy takže svým způsobem můžeš ten brand vytvářet. Pokud u tebe zákazník našel skvělé informace, jistě se příště vrátí až pojede na dovolenou místo do Chorvatska do Řecka. Jak někdo na blogu nedávno zmiňoval, zkus si vytvořit mailinglist a návštěvníky udržovat ve střehu občasným infomailem, kde upozorníš třeba na probíhající akce cestovky (ne SPAMem).

Jako hlavní nevýhodu té agentury bych viděl to, že to chce jinou firmu (ideálně s.r.o.) na provoz. Představ si, jak se ti zvedne obrat/výdaje, takže můžeš zapomenout na paušál u OSVČ.
Ten zákazník vždy skončí při objednávce z affiliate webu jinde, takže si většinou zapamatuje právě cestovku nebo cestovní agenturu u které objednával a která vyřídila formality a v případě spokojenosti už pouze píše adresu brandu. Nikoliv webu, který ho k cestovce poslal přes affil odkaz. Brand lze stavět v tomto případě pouze na informačních stránkách, tzn. že si člověk řekne, tady jsem se dozvěděl vše co jsem chtěl a mám zájem o další informace, nikoliv proto, tady jsem si objednal zájezd. Takže affil weby jsou v podstatě odkázaný na neutálý příliv lidí z reklamy. To mě na tom právě trochu nebaví.
O affiliate a online podnikání píšu čas od času na svém blogu TipInternet.cz
Uživatelský avatar
freez
Příspěvky: 95
Registrován: pát 27. led 2012 20:05:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní agentura

Příspěvek od freez »

Jako OSVČ s paušálem můžeš fungovat vcelku dlouho, to není problém, problém je, že se rychle dostaneš do stavu kdy se budeš muset registrovat k DPH kvůli obratu, protože pro valnou část cestovek vybíráš celou částku od klientů a pak si fakturuješ provizi, takže obrat je pak poměrně vysoký, vidíš sám za kolik jsou lidi schopní kupovat dovolenou.

Co se týká brandu, dá se to i u affilu, ale musíš mít stránky s informacemi ke kterým se lidi budou vracet a tam jim naservírovat svůj vyhledávač přes CeSys, to je poměrně dobrý kompromis, protože na agenturní stránky kde se lidi nic moc nedozvědí, nechodí. Jinak to že lidi z affilu přehraješ na nějakou CK nebo Agenturu a oni se příště k tobě pro dovolenou nevrátí, tak si nemysli že u agenturního webu kde prodáváš pro CK je to jinak, valná většina klientů které prodáš dovolenou a budou spokojeni, příště navštíví přímo pořádající CK, některé CK jsou natolik zparchanťelé, že jak jednou tvého klienta chytěj, budou ho masírovat katalogem a nabídkou dovolené a on koupí u nich přímo, naproti tomu jsou solidní kanceláře, jako třeba New Dama atd které naopak katalog na novou sezonu pošlou klientovi tvým jménem a on se vrátí k tobě.

Jako je to dobrá zkušenost, zjištíš že o některé CK by si si už neopřel ani kolo, protože to je něco s nimi jednat a osobně ti mohu říct, že jsem ze 150 CK hodně vyřazoval, jednak kvůli klientům a jednak kvůli sobě, protože jako partneři byli na pěst. Veškeré smlouvy s CK si musíš vyřídit sám, přes CeSys jen zobrazuješ jejich nabídku, pravda je že CeSys je už docela vymakanej a spousta CK akceptuje jednotné smlouvy, nebo zobrazuje online nabídku volných míst, ne jako Exim, kterej ti pošle v 10:00 meil, že potřebujou prodat XY pokojů tam a tam a já vlezu v 10:02 do jejich online rezervačního systému (mimo jiné pěkně debilního) a ono je volné jedno místo, to bych někoho nakopal do pr...

Jak říkám je toho hrozně moc, třeba emailová schránka, při 150 CK máš do 11:00 v emailu tak 200 až 300 emailů s nabídkou, lasty a podobným harampádím, mezi tím jsou změny oproti katalogové nabídce, jako že ten a ten hotel zrušil k večeři pivo zdarma, informujte klienty, ten a ten termín nebude v provozu bazén tam a tam informujte klienty, pak jsou horší věci, letecká společnost zvýšila palivový příplatek upravte všechny smlouvy a vyinkasujte doplatky od klientů (dovedeš si představit ty nasraný lidi? ) jo a telefon, tak ten si rovnou přilep izolačkou k ucho, protože ten za celej den nesundáš, pokud ti z ultra dotazů lidí, dřív nepraskne hlava :-)

Objednávka jde někde docela dobře, ale někde je to pěknej opruz, navíc pokud někde uděláš chybu, jde to za tebou, rezervuješ dřív než máš prachy vybrané, něco se zvrtne, klient nezaplatí a právě sis koupil pěknou dovolenou :-D No není to sranda i když provize jsou větší, jak říkám, oproti affilu je tak tak o 10000000% víc práce a nákladů.

Když tak dáme někdy skype, už mě bolí ruce :-D

PS: jo a ještě perla, všechny AKCE, lasty, firsty, slevy a podobné kraviny snižují dost provize, z lastů dostaneš třeba 5%, pokud je velká sleva za včasné objednání tak taky atd. Některý CK ti dají provizi z ceny zájezdu bez služeb, takže za holej pobyt, což je taky dobrá prasárna, no a nemluvě o tom, že valná většina CK stále vyplácí provize po tom co lidi na tu dovolenou ODJEDOU, takže červen, červenec, srpen a část září se ti taky může sejít několik desítek spíš stovek tisíc za provize a pak celej rok jen prodáváš a čumíš z vokna :-D
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů