Stránka 1 z 1

Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: sob 04. led 2014 21:07:50
od jarda
Chci udělat web/magazín, který se úplně jako magazín tvářit nebude. No nedokáži vysvětlit co chci udělat.

Web bude s affilem sportovního oblečení od několika shopů. Zaměření pánské, dámské, dětské a další podkategorie jako trika, kalhoty, boty atd. Chci ty produkty pak vydávat průběžně, po prvním "účelovém" naplnění, v nějakém intervalu (proto asi magazín).

Řekněme, že se dostanu na nějakých 100-150 produktů/článků. Tedy 100-150 odkazů na přesnou adresu s produktem, ale v různých eshopech.

Co mě trápí? Jak to vyřešit?

Takové věci podléhají módním trendům. Výrobce změní technologické postupy a produkt pojmenuje jinak. Eshop vyprodá skladové zásoby a naskladní nové, ale s jiným názvem=jiná url. V lepším případě starou url ponechá s tím, že je vyprodáno, v horším případě smaže celý produkt a zákazníka to hodí na 404=ztracený člověk=ztracená práce. Jak řešit funkčnost těch odkazů? Samozřejmě nějak bez proklikávání, ale automaticky nebo myslíte, že je lepší cílit na méně produktů, ale sofistikovaněji?

Na všechno používám Wordpress, na linky Pretty link.

Podělte se, jak by jste to řešili vy :-)

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: ned 05. led 2014 11:33:43
od LukasP
V podstatě máš možnost odkazovat nikoliv na produkt, ale na celou kategorii, kde je pravděpodobnější, že ji celou nezruší. Patrně to bude mít ale nižší konverze než přímo na zboží.

nebo

Druhá možnost je podívat se na eshop, jak si poradil s adresami, které již na webu nejsou. Zda na takových adresách nabízí podobné produkty nebo jen napíše stránka neexistuje.

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: ned 05. led 2014 12:31:21
od Chobot
Ještě pokud má eshop dobře řešené vyhledávání, tak lze odkazovat do něj - nikdy 404ku nedostaneš a když šikovně naformuluješ dotaz, tak by to mohlo teoreticky nějaké změny v url a produktech odchytit. Záleží ale případ od případu...

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: ned 05. led 2014 13:14:05
od jarda
Jeden obchod bude Mall tam je mi jasný, že to mají dobře vyřešené, jak hledání, tak staré produkty.

Odkazovat na vyhledávání je zajímavý nápad.

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: ned 05. led 2014 14:01:15
od Dave
Vždycky odkazuj na nadkategorii - člověk má pak i možnost si vybrat z konkurenčních produktů a zvyšuje to míru konverze.

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: ned 05. led 2014 22:48:21
od mkurri
U módy je tohle problém, osobně odkazuji na samotný produkt, konverze jsou vysoké, ale nemohu porovnávat třeba s kategorii, protože to nedělám.

Dave a LukasP: Vy máte nějak potvrzené vaše tvrzení o míře konverze? Jeden říká že kategorie CR zvyšuje, druhý snižuje...

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: pon 06. led 2014 9:36:09
od LukasP
mkurri píše:U módy je tohle problém, osobně odkazuji na samotný produkt, konverze jsou vysoké, ale nemohu porovnávat třeba s kategorii, protože to nedělám.

Dave a LukasP: Vy máte nějak potvrzené vaše tvrzení o míře konverze? Jeden říká že kategorie CR zvyšuje, druhý snižuje...
Ověřené to čísly nemám, ale záleží na typu článku / stránky, kde to budeš mít.

Když se bude jednat o recenzi nějakého produktu a budeš mít v textu pobídku ke koupi a člověk se dostane do kategorie s XX produkty, nebude logicky taková konverze jako když jej odkážeš přímo na stránku produktu ke koupi. Takovej člověk je víceméně rozhodnutej koupit.

Když budeš mít ale obecná témata, jako třeba čínky, tak se vyplatí odkazovat spíše do kategorie, protože člověk stále vybírá z řady produktů a není rozhodnutý pro jeden jediný.

Ale vše bych doporučil nejdříve otestovat.

Re: Jak to vyřešit? Správa linků a změna produktu

Napsal: pon 06. led 2014 17:15:04
od jarda
Jojo chci popisovat přesný produkt a cílit na stránku s produktem.

Teď k tomu ověřování linků. Znáte něco, co by dokázalo automaticky načíst nakopírované linky a ukázat hlavičku stránky zda je to 404 nebo něco jiného.