Kopírování vs. inspirace
Napsal: čtv 31. led 2013 20:34:51
Dalším zajímavým tématem je rozhodně toto dilema.. Mnozí z Vás začali s affilem jen kvůli tomu, aby něco okopčili a doufají, že pošlapou stejně tak dobře, jako jejich vzor.
Např. nejznámější kult "chci toto meme tričko" ... Když jsem prvně četl recenzi tohoto super článku na affil trikatora, říkal jsem si - sakra, kašlu na travel a jdu do meme Po pár hodinách brouzdání jsem našel tucet dalších webů s jedním společným, všichni kopírují prvek tlačítka.. Proč proboha ? Pokud pominu fakt, že daný článek byl sepsán jen za účelem super start-upu trikatora a autor článku vede affil dané společnosti, tak tlačítko "chci tento bobek" je naprosto k ničemu. V čtenáři nevybudí zájem si něco koupit, ani zájem kliknout na tlačítko, tak proč proboha?
Trochu jsem odbočil od tématu - proč všichni jen kopírují ?
Je tak těžké se jen inspirovat? Zde platí to staré přísloví - bez práce nejsou koláče. A u affilu to platí dvojnásob. Travel blogy na základě akčních letenek vznikají každý den, ale nikdo z nich to netáhne déle jak měsíc... Proč ? Prostě nejsou výsledek. A proč nejsou výsledky ? Protože se web neodlišuje od ostatních. Lidé pak nemají zájem každý den koukat na několik stejných webů, zůstanou u toho svého prvního.
Jedinou možností jak je ukrást, je dát jim něco navíc. A zde jsme u dilema - nekopírovat, ale inspirovat se.
Co vy ? Když jste začínali, jaký byl Váš důvod ?
Např. nejznámější kult "chci toto meme tričko" ... Když jsem prvně četl recenzi tohoto super článku na affil trikatora, říkal jsem si - sakra, kašlu na travel a jdu do meme Po pár hodinách brouzdání jsem našel tucet dalších webů s jedním společným, všichni kopírují prvek tlačítka.. Proč proboha ? Pokud pominu fakt, že daný článek byl sepsán jen za účelem super start-upu trikatora a autor článku vede affil dané společnosti, tak tlačítko "chci tento bobek" je naprosto k ničemu. V čtenáři nevybudí zájem si něco koupit, ani zájem kliknout na tlačítko, tak proč proboha?
Trochu jsem odbočil od tématu - proč všichni jen kopírují ?
Je tak těžké se jen inspirovat? Zde platí to staré přísloví - bez práce nejsou koláče. A u affilu to platí dvojnásob. Travel blogy na základě akčních letenek vznikají každý den, ale nikdo z nich to netáhne déle jak měsíc... Proč ? Prostě nejsou výsledek. A proč nejsou výsledky ? Protože se web neodlišuje od ostatních. Lidé pak nemají zájem každý den koukat na několik stejných webů, zůstanou u toho svého prvního.
Jedinou možností jak je ukrást, je dát jim něco navíc. A zde jsme u dilema - nekopírovat, ale inspirovat se.
Co vy ? Když jste začínali, jaký byl Váš důvod ?